Esküvő Mauritiuson

10. 04.
Szerző:
Címkék:

Megtörtént az eljegyzés, a hölgy ujjára végre felkerült az áhított gyűrű, lehet tervezni a közös életet. A házasulandó pár legtöbbször csak ekkor szembesül azzal, hogy az esküvőt bizony valakinek meg is kell szerveznie. Pár hónappal, néhány idegösszeomlással és egy zsáknyi elvert pénzzel később pedig eljön a nagy nap, ami talán mégsem olyan szép, mint ahogyan elképzelték. A díszítés a fékevesztett mulatozásban leesik, a saláta állott, a zenekar dilettáns, és kiderül, hogy Józsi bácsit nem volt jó ötlet Teca néni mellé ültetni. Az álom lagzi sokak számára egy kaotikus walpurgis-éjbe torkollik.

Van azonban más megoldás is azoknak, akik szeretnék megspórolni a pénzt és az idegeskedést. Ma már több trópusi nyaralóhelyen összeadják a párokat, s a francia, vagy angol közigazgatású szigeten kötött házasságot egy kis hivatalba járás és papírmunka árán, Magyarországon is honosíthatjuk. Esküvő az óceánparton, tortával, profi fotóssal, gyönyörű ruhában, ajándék vacsorával, nászúttal egybekötve úgy, hogy mindez feleannyiba kerül, mint egy százfős lagzi? Ráadásul mindent tökéletesen, flottul megszerveznek a helyi hotel illetékesei? Túl jól hangzik, pedig igaz!

Mauritiuson, az Indiai-óceán kedvelt üdülőszigetén a francia Code Civil szerint adják össze a világ minden tájáról érkező párokat. A hotelek különböző esküvői csomagokat kínálnak, a legolcsóbb csomag 100.000 Ft körül van, a határ persze itt is a csillagos ég. Az alapcsomagban mindenhol benne van maga az esküvő, egy torta, a menyasszonyi csokor, egy üveg pezsgő, egy ajándék vacsora és 30-40 fotó. Minél többet fizetünk, annál több a szolgáltatás: a drágább csomagokban már szerepel különleges trópusi reggeli, közös masszázs a friss házasoknak, vagy éjszakai hajókirándulás a tükörsima óceánon, de bármit kérhetünk: ha elég vastag a pénztárcánk, a legextrémebb kívánságainkat is teljesíteni fogják. Ha azonban reálisan szemléljük a dolgokat, és nem a rongyrázás a célunk, egy egyszerű alapcsomag minden igényt kielégít. Elvégre úgyis a ceremónia a lényeg, amely minden esetben egyedülálló és feledhetetlen.

Az esketés adminisztratív része igényel némi utánajárást. Mauritius fővárosában, Port Louisban kell beszereznünk a szükséges papírokat, de a hotelek biztosítanak autót és sofőrt, aki a hivatali ügyekben segít. Mivel a szervezők mindent elintéznek helyettünk, nekünk nincs más dolgunk, mint várni a nagy napot, hogy a gyönyörűen előkészített óceánparton a helyi anyakönyvvezető előtt kimondhassuk az igent, igény szerint angolul, vagy franciául (természetesen kérhetünk tolmácsot is, ez külön pénzbe kerül). Arra készüljünk fel, hogy a ceremónia alatt a szálloda vendégei fotózni fognak, az első hitvesi csókot pedig garantáltan megtapsolják. Ez tovább erősíti a párban azt az illúziót, hogy ami történik, az tulajdonképpen nem is a valóság, hanem egy romantikus film, amelynek ők a főszereplői. A valószerűtlenül kék óceán hófehér homokos partján esküdni: egyszeri és megismételhetetlen élmény, olyan csoda, amelyet még sokáig nem fogunk elhinni, noha papírunk van arról, hogy megtörtént.

Mauritius lenyűgözően szép, bár jobban tesszük, ha csak a kiépített részeken sétálunk, a hotelekhez tartozó partszakaszokon. A sziget belseje inkább India káoszát idézi, de akit vonz a romlásesztétika, annak érdemes ellátogatni ezekbe a kis falvakba is. A lakosság főleg cukornádtermesztésből és turizmusból él, ezért nagyjából két dolgot láthatunk, ha körbeutazzuk a szigetet: cukornádültetvényt és hotelt. A kitisztított, ápolt partok a pálmafákkal paradicsomi szépségűek, s az unatkozó nászutasok rengeteg programlehetőség közül választhatnak. Vízi sportok széles skálája várja az érdeklődőket, lovagolhatunk kora reggel a parton, simogathatunk oroszlánt, vagy heverhetünk a hófehér homokban: Mauritius mindenképpen felejthetetlen élmény.

Az esküvőszervezés gordiuszi csomóját ily módon átvágva garantáljuk magunknak a gondtalan, gyönyörű szertartást, olyan nászúttal egybekötve, amelyet egész életünkben emlegetni fogunk. A ceremónia estéjén a csillagos ég alatt elfogyasztott vacsora közben pedig elmerenghetünk azon, hogy mi mindent megúsztunk ezzel a döntéssel. Ha pedig hazaérvén csak annyit mondunk az irigykedőknek, hogy így sokkal kellemesebb és olcsóbb volt, mintha itthon tartottuk volna a lagzit, akkor egyáltalán nem hazudunk.